Knut Riisnæs med Sandvika Storband

Foto: Gorm Valentin

Knut Riisnæs med Sandvika Storband

Skatter fra et notearkiv.

Lille Scene

Sandvika Storband

Sandvika Storband er svært glade for å kunne presentere Knut Riisnæs som bandets gjestesolist i Sandvika Storbands første konsert i 2022.

Helt siden sekstitallet har Sandvika Storbands hjemlige nestor på tenorsax satt sitt høyst personlige preg på en mengde konserter og innspillinger, både i eget navn og som sideman for en lang rekke av våre mest kjente musikere. Underveis har han høstet både en Buddy-pris og to Spellemannspriser. Knut Riisnæs har siden 70-tallet ledet ulike utgaver av egne band, han satt en årrekke i Radiostorbandet og har vært etterspurt som en svært allsidig teatermusiker og studiomusiker.

Gjennom flere tiår har Sandvika Storband samlet musikk i et uvanlig rikholdig arkiv med originalmateriale fra samarbeid med bl.a. Bobby Shew, Don Menza, Peter Herbolzheimer og Rob McConnell. Sammen med Knut har de gravd i denne musikalske skattkisten og hentet frem et meget hørverdig repertoar.

Sandvika storband glede seg til endelig å få spille denne konserten, og håper mange av Knuts trofaste lyttere tar turen innom Lille Scene denne tirsdagskvelden.

Pris: 0 - 205
Varighet: 2 t m/pause