Astrid Nordstad og Christian Grøvlen

Astrid Nordstad og Christian Grøvlen

Vakre og lyriske klanger

Kalkmølla Kulturstasjon

To kraftfulle ennå unge musikere forener krefter. Det blir energisk, poetisk, virtuost og vitalt når operasolist og mezzosopran Astrid Nordstad og pianist Christian Grøvlen skaper samspill.

Mezzosopranen Astrid Nordstad kommer fra Trondheim. Høsten 2017 deltok hun i Copenhagen Lied-Duo Competition sammen med nettopp Christian Grøvlen, hvor de mottok tredje pris. Nordstad debuterte på det Kongelige Teater i København høsten 2015 som Flora i Verdis La Traviata, og i 2019 deltok hun i Queen Sonja International Music Competition, hvor hun mottok Ingrid Bjoner-stipendet for beste norske deltaker. I 2022 mottok Nordstad også Tom Wilhelmsens Opera og ballettpris. De siste to årene har Astrid hatt flere spennende prosjekter og konserter, og synger denne våren i oppsetningen Madame Butterfly på Den Norske Opera og Ballett.

Christian Grøvlen er direktør for KODEs komponisthjem i tillegg til å være en aktivt utøvende pianist. Grøvlen debuterte med Kringkastingsorkesteret i 2019 og med Operaorkesteret i 2020. I 2017 utkom hans første innspilling Bach - Inside Polyphony og i 2021 ble hans neste plate Eventyr lansert. Grøvlen er mottaker av Robert Levin Prisen, Léonie Sonning Talentpris og Statens Kunstnerstipend.

www.kulturstasjonen.no
www.facebook.com/kalkmolla